Известие

Collapse
No announcement yet.

Климатик и охлаждане на фреона

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Климатик и охлаждане на фреона

    Здравейте!
    Онзи ден ходих да ми прегледат климатика, защото когато колата е на място - само на обороти не охлажда добре. Казаха ми че едната перка на радиатора не се включвала, което е факт и аз я виждам. Въпросът ми е, трябва ли когато колата не е загряла и включа климатика да се включват и двете перки. По пътя на логиката би трябвало да се включват, за да охлаждат по-добре фреона. Ако може някой да провери как е при него ще съм много благодарен.
    146 1.6 Boxer '96

  • #2
    не мисля че тия перки охлаждат фреона
    Mitsubishi Outlander
    Mitsubishi Space Star
    Daihatsu Terios

    Comment


    • #3
      А компресора според теб за какво е?
      Перките нямат връзка с климатика.
      Welcome to the real world

      Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от morfius
        А компресора според теб за какво е?
        Перките нямат връзка с климатика.
        Не ми е много ясно!!! Значи да не ги слушам, че трябвало да се включват и двете перки
        146 1.6 Boxer '96

        Comment


        • #5
          Ми компресора, нагнетява газа.
          Аз не съм много на ясно с хладилната техника, ма до колкото знам компресора нагнетява газа и после газа се пропуска през някакъв вентил, процеса е ендотермичен в едната посока и екзотермичен в другата посока /ако си с АЦ/, а кондензатора на климатроника се охлажда и без да е обдухван, перките имат връзка само с температурата на ДВГ.
          Може и да греша, ако е така - поправете ме.
          Mitsubishi Outlander
          Mitsubishi Space Star
          Daihatsu Terios

          Comment


          • #6
            ако не е включен климатика 2 рата перка се вкючва когато колата загрее над определени градуси, иначе се вкючва само едната. н о когато се включи климатика трябва и 2 те перки да се включат . ако не се включат имаш някъкъв проблем, може да е преостата защото тои ги управлява когато е на лкиматик, иначе ги управлява датчика за температирата, дето е долу в ъгъла на водния радиатор. може да го шунтираш като укасиш на буксата и да видиш дали ти се задеистват и 2 те преки, или да оставиш колата да загрее и да видиш дали ти се включва втората перка. успех
            НАЙ-БЪРЗИЯТ ПЪТ ДО ВКЪЩИ ->146-BOXER 1.6

            Comment


            • #7
              Мерси, ще проверя.
              146 1.6 Boxer '96

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Crusader
                ...Може и да греша, ако е така - поправете ме.
                А онзи радиатор, дето е вързан към системата с фреон за какво е, ако не да охлади малко страстите, идващи от купето Че даже е от алуминий и заварките по него са от евтините има-няма 20-ина лв на заварка вземат
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Crusader
                  .... а кондензатора на климатроника се охлажда и без да е обдухван....
                  Ми на тоя радиатор му се вика кондензатор, поне до колкото знам аз
                  Mitsubishi Outlander
                  Mitsubishi Space Star
                  Daihatsu Terios

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Crusader
                    Първоначално публикувано от Crusader
                    .... а кондензатора на климатроника се охлажда и без да е обдухван....
                    Ми на тоя радиатор му се вика кондензатор, поне до колкото знам аз
                    Добре, де. Не се изразих правилно

                    В този кондензатор става отдаването на топлината, отнета от въздуха в колата при изпарението на фреона във вътрешните серпантини.
                    Понеже компресорът е вързан към коляновия вал (посредством една тракаща демпферна шайба, ма тва е друга тема ), на празни обороти капацитетът му не е достатъчен да сгъсти и без това доста разширените горещи, фреонови пари от купето и охлаждането е неефективно. Затова се налага парите да бъдат допълнително обдухвани от вентилаторите при преминаването през кондензатора, за да се охладят като хората . В движение това може да става чрез естествения поток от въздух.
                    Учил съм корабни климатични уредби, не автомобилни, ама принципът е същия, освен ако не съм позабравил вече материята, де
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #11
                      Ми ко стаа с тоя радиатор кат пусне вътре да духа топло АС-то, а ДВГ-то още не е загряло и колата е на място
                      Па и компресора е вързан с ДВГ-то посредством ремък , шайбите башка, а за другото съм съгласен,
                      ...при TS-а таа раота не е тъй, климата си бачка и без обдухване на място, ма ние сме само един фан
                      Mitsubishi Outlander
                      Mitsubishi Space Star
                      Daihatsu Terios

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Crusader
                        Ми ко стаа с тоя радиатор кат пусне вътре да духа топло АС-то, а ДВГ-то още не е загряло и колата е на място
                        Па и компресора е вързан с ДВГ-то посредством ремък , шайбите башка, а за другото съм съгласен,
                        ...при TS-а таа раота не е тъй, климата си бачка и без обдухване на място, ма ние сме само един фан
                        Ми нали си разбрал вече - не духа топло

                        На топло климатика не играе. Те не са като домашните. Само охлаждат. Иначе принципно се обръща схемата и изпарението би ставало с кондензатора, а ролята на кондензатор би играла вътрешната серпантина. А това, че са зацепени с ремък да не те смущава, в случай, че топлиш, съединителят на компресора не е зацепен

                        Аз от ТС не разбирам, от ЖТД - също, ама знам, че по принцип това е общ проблем с охлаждането на празни обороти. Просто мощността, предавана от ДВГ-то не е достатъчна да завърти както трябва компресора. Пробвал съм на мойта с напълнен фреон да дигна 2000 оборота и струята се усеща как лееко застудява.

                        БТВ забравих да уточня, че включването на перката май се отнася най-вече за супер-експресното охлаждане - като го дадеш на това положение копчето за градусите и перката автоматично се включва. Иначе за по-високи градуси може и да не се налага вентилатор
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #13
                          В момента в който се включи компресора на климатика и вдигне достатъчно налягане в системата се включва и вентилатора /вентилаторите/ за да може да се отнема по добре топлината от кондензора. Всяко друго положение показва че има проблем в системата. Почти всички имат домашни климатици и са забелязали че там вентилатора работи винаги заедно с компресора /изключение прави режима размразяване на външното тяло зимата/. За тези които са по любопитни могат да разгледат ел схемата на Алфата и да видят от къде се включват вентилаторите /от термовключвателя на радиатора и от датчика на налягане на клиамтика/

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от stenli
                            ...и от датчика на налягане на клиамтика/
                            А.К.А. пресостат, който оригинален струва 150 кинта, но за щастие има и някакви за по 50-60 лв, дето вършат работа
                            _______
                            146 JTD - ex
                            Renault Megane II 1.5 dci - ex

                            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от trustworthy
                              Затова се налага парите да бъдат допълнително обдухвани от вентилаторите при преминаването през кондензатора, за да се охладят като хората . В движение това може да става чрез естествения поток от въздух.
                              Само за протокола: в кондензатора "кондензира фреона" т.е преди и след компресора е газ след кондензатора е течност за да се получи същата трябва охлаждане и то здраво
                              97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                              .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                              Comment

                              Working...
                              X